Celny opis rzeczywistości

Skuteczna kreacja przyszłości

W ciągu kilkunastu lat pracy w różnych redakcjach: gazety lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej oraz specjalistycznej, wielokrotnie przekonałem się jak urzędnicy i przedstawiciele firm czy organizacji traktują dziennikarzy. Wiem też, czego do przygotowania materiałów prasowych potrzebują media.

Najwięcej doświadczeń zyskałem pracując w redakcji „Super Expressu”. Te kilka lat przygotowywania materiałów do tabliodu nauczyło mnie umiejętności zwięzłego, ale plastycznego opisywania rzeczywistości. A emocje rządzą dziś polskimi newsami i są główną osią większości przekazów medialnych.

Będąc rzecznikiem prasowymi Ministra Obrony narodowej czy odpowiadając za kontakty z mediami w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, poznałem ten problem z drugie strony.

Dzięki temu wiem, jakie metody stosują dziennikarze zbierający informacje. Te unikalne doświadczenia pozwalają mi przekazać użyteczną wiedzę osobom szkolonym.

Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?

Dowiesz się, dlaczego rzecznik prasowy i osoby odpowiedzialne za PR muszą mieć bezpośredni dostęp do najważniejszych osób w firmie.

Nauczysz się, jak dobrze wypaść w mediach. Jak mówić, jak się zachowywać, jak argumentować, co zrobić, aby redakcja zaprosiła cię do rozmowy jeszcze raz?

Poznasz zasady pracy dziennikarzy, system pracy redakcji. Nie będziesz zaskoczony „trickami” dziennikarzy chcących wyciągnąć interesujące informacje.

Zdobędziesz podstawowe informacje o zasadach pisania tekstów przeznaczonych do publikacji. Będziesz umiał dostosować swoją wypowiedź do specyfiki mediów. Inaczej przygotujesz komunikat do tabloidu, inaczej do prasy specjalistycznej.

Będziesz umiał napisać przekonywujący wniosek o patronat prasowy nad imprezą i wiedział, czego się w ramach takiej umowy domagać.

W końcu dowiesz się, dlaczego nie ukazują się twoje komunikaty, prawo prasowe jest de facto fikcją, a najpopularniejszym źródłem informacji wielu dziennikarzy jest „informator proszący o zachowanie anonimowości”.

Przećwiczysz pisanie komunikatów, tak aby o tej samej imprezie inaczej informować radiowców, dziennikarzy telewizyjnych i gazetowych. Przetrenujesz układanie kalendarza wydarzeń interesujących media oraz zasady jego upubliczniania.

Wyszukaj

Moje referencje